Friday, February 11, 2011

Snowdays?

När jag bodde i USA så fanns det så kallade snowdays. Nästan varje gång som det föll små vita flingor från himlen och lade sig vackert på vägen så blev det en snowday. Det betydde att skolorna stängdes den dagen.

Imorse när jag vaknade önskade jag att jag var i USA. Snö i drivor, bilen helt insnöad och var tvungen att grävas ut. När man väl kom ut på vägen så gällde det bara att hålla sig på vägen. Bussarna är helt inställda, tvärbanan likaså och säkerligen ett och annat transportmedel till. Kanske dags att införa snowdays även i Sverige?

Spännande att se hur den här dagen slutar. Gissar att det blir mycket kaffe och trevliga samtal med mina kollegor eftersom jag antar att det inte kommer att dyka upp många elever öht.

Nej, på med kängorna, ut och skotta och njut av det som vi kallar vinter. :)

No comments: