Monday, August 22, 2011

Balans

Alltså det här med balans. Vad menas egentligen? Jag vet att många med mig ofta pratar om just balans. Jag känner mig i balans just nu, balans i relationen, balans i kosten och balans i träningen. Nu pratar ja inte om balans om man kan stå på ett ben eller inte utan den här djupare balansen. Byter man ut ordet kontroll mot balans för att det låter mjukare och mer ödmjukt? Eller är balans något helt annat? Ska man hitta andra ord, andra synonymer. Balans, harmoni, hanterbarhet/kontroll? Neutralt, positivt, laddat..

Man ska inte väga över till det ena eller det andra. Jag väger mig nästan varje dag och det väger alltid över till det ena...

Vad mumlar jag om egentligen? Jo, jag känner mig i balans just nu. Jag mår bra, har energi, gillar jobbet, livet och njuter av mycket. Jag är balanserad. Äh vad tusan, det är bra helt enkelt.




No comments: