Wednesday, November 03, 2010

Hemfärd

Sitter och väntar på att taxin ska komma och plocka upp mig och köra mig till flygplatsen. Tre dagar på Malta i ensamhet. Inte så skrämmande som jag trodde.

Jag har haft otroligt mkt tid att bara tänka, bara vara och det har varit bra för mig. Väldigt många tankar har bara snurrat, snurrat och snurrat. De finns fortfarande där men på något sätt har de landat på ett annat sätt nu. Det tog nästan tre dagar innan jag kände det där lugnet svepa in över mig. Skulle behövt några dagar till :)

Mycket Cappuccino har det blivit eftersom man fick en liten godbit, kaka, till den. Det fick man inte till latten.

En bok att rekommendera är "Kärleken, lyckan och meningen med livet" av Elisabeth Gilbert. Har verkligen kunnat läst den nu under veckan och tagit till mig många av de visdomsord som hon delar med sig. Ham-sa är nog det som satts sig mest hos mig. Och det fungerar :o)

Så farväl Malta, vi ses säkerligen igen.

Nu väntar S, S och S...
Sverige, svinkallt och skola igen.

No comments: