Sunday, November 14, 2010

Leverans

Idag hämtade jag äntligen hem älsklingen igen. Ska bli så mysigt att få sällskap i sängen igen. Tråkigt bara att det är hörnet i fotändan som gäller. Jopp, lille Tyson är tillbaka i Sthlm igen. Lovely!

Leverans av hund och leverans av förkylning känns det som. Vem gav mig det? Hmmm... har varken tid eller lust att vara sjuk nu. Varför blir det alltid så när man verkligen inte har tid? Vem där ute gillar inte mig? Eller är det kroppen som säger ifrån helt enkelt?

Alla dessa beslut och val som måste göras i livet. En del känns bra, en del känns åt helvete och en del är man osäker på. Funderar på att göra som han i boken "Diceman" att låta tärningarna styra och bestämma livet. Vad enkelt det vore, men vågar man? Vad skulle jag säga till chefen en onsdagmorgon?
- Jo, du jag kan inte komma idag eftersom tärningarna sa åt mig att ligga kvar i sängen. Men jag hoppas att jag kommer imorgon. Jag mailar över planeringarna.

Så här på kvällskvisten låter inte den tanken så himla främmande :o)


No comments: