Tuesday, May 10, 2011

Upp och ner, ner och upp

grisen gal i granens topp...

Det är lite som livet känns ibland. Upp och ner, eller ner och upp. Ibland är glaset halvfullt och ibland är det halvtomt. Så sant.

Jag gillar inte att göra andra människor illa, ledsna och sårade. Samtidigt måste jag tänka på mig själv, hur jag mår och vad jag vill (om man nu någonsin vet det...) Om det ändå händer så försöker jag ändå att behandla personen eller personerna rätt. Ibland blir det rätt, och ibland blir det fel. Altruism är ett ord som kan klinga både negativt och positivt...

För första dagen på ett tag så kände jag att livet var upp. Det var/är en härlig känsla. Att fokusera på det positiva, känslan och nuet. Svårt men ack så viktigt.

Kan denna känsla bero på de val jag nyligen gjort? På vädret? På att det snart är sommarlov? På att jag har så fina vänner och kollegor? Att jag trivs på mitt jobb? Eller för att dra ytterligare ett ordspråk: "Många bäckar små..." Egentligen kanske jag inte ska bry mig om det utan bara må bra nu. Ja, det gör jag.

Godnatt!

No comments: